01 11月 2013

HW HW HW〜宿題〜

本当のポストした日:27日10月2013年21:27時っぽい


    OMFGOSH!#(^%)*#)!!!!!!!!!!!!

    I finally learned how to MAKE a video and how to EXPORT a freakin video from Maya (computer program for 3D animation)!!! I think i have been sitting in front of my laptop now for. . . .4 hours? And I'm itching to go running, sing in the rain, do something!

    Here is my video that I made:



    I think I'll bring my laptop to school on Mondays so I can start my projects in class and not fall asleep. ^^'' My Mac USB doesn't work on a windows computer so I figured I could bring my laptop to that class and start on my project during class. That way, i have already started something ^^''.

    Next is more japanese homework. I have to make a conversation in japanese about politics (what people are interested). The one I did with my partner, i wasn't satisfied with it so i asked the scary 近松先生 if i can do it again. So I have to turn it in by monday. Yea!! :D I have to stay on her nice side and make a good impression because later I will ask her for a recommendation for the schools in Japan. I also need at least a 3rd teacher to ask, but I am not sure who yet. . . Maybe my animation teacher? But I turned in a half-assed project for his last class. >_<

    Hmmm. . .in any case, I signed up to to TOEFL (english language test). It's one of the requirements for Waseda (in order to enter). I am surprised but all these school just want a bunch of paperwork. And I'll take the 日本語能力試験(JLPT) in beginning of december.

    Oh and happy birthday ~~ :3 cuz I know you're reading this. :P
    Here it's still 27th, but there its 28th right? ^^

~*~After homework~*~

This is what I wrote for conversation: >___> no more! NO MORE HOMEWORK! :.....D

会話者:カンポスメレンデズ
会話のトピック:国民の政治への関心について
会話のスクリプト:

私:今日はニュズを見ましたか。
新しい会った人:どうしたんですか。見ませんでした。
私:あっ、そうですか。アメリカで政府を閉めました。ヘルスーケアの事を改正していましたけれどその後政党をさんせいしませんでした。
新しい会った人: ええ。それは残念ですね。
私:そうですね。
新しい会った人: 実は、聞いた事がありませんですけど大切そうですね。何が出来ますか。
私:本当ですか。あの、実はこの事に関心がありますけど国民は力がないし、政府の閉めた事を話し合えるだけですね。多分もっと政治に力があれば、政治の仕方を変化しますね。
新しい会った人: 私もそう思います。今私の国にはいつも友達、家族共に一緒に政治について戦いますけど、政治に多くの関心があるし国の明るい将来を作りたいし戦うのがいいだと思います。
私:なるほど。いつも政治の事に注目しますね。
新しい会った人: それはそうですね。例えば政治家に投票する時にその日に全部の店や会社やを閉めて、みんなが投票しに行きます。
私:そうですか。それが凄いですね。あなたの国の国民は政治家にかなり大きいな関心がありますね。
新しい会った人: 絶対に大きいな関心です。今も、先週の火曜日に新しい政治家に投票する日です。あそこでいれば絶対に学校に行きません。
私:本当ですか。この国にそこ事をしませんですけど、私も投票する日が大切ですから全部の店とか学校とか会社等を閉めた方がイイですね。そしてみんなが新しい政治家に投票出来ますね。
新しい会った人: だから投票出来ない人が小さくなります。
私:ええ。分かりました。
新しい会った人:よく新しい政治家に投票しますか。
私:そうですね。アメリカに18歳人が投票出来ますけど、その時に二人の政治家の政治に何したい事にさんせいしませんでしたので投票しませんでした。
新しい会った人:けれどもっといい政治家に投票出来ますね。その人は凄くないんですけど政府に入らないためにもっといい政治家に調教した方がいいですね。
私:それは本当の事ですね。
新しい会った人:すみません。私にとって選挙の投票する時に凄く興味があります。
私:全然大丈夫です。私よりもっと興味があるのにこのトピックを話すのが大好きです。
新しい会った人:ええ、よかった。
私:是非、良かったら、今学期日本の政治の授業がありますので私とクラスに行ってみたいですか。他の国の政治が習えると思います。
新しい会った人:もちろん。行きましょう。


聞いてる人への質問:あなたの国にはさっきの選挙時に投票しましたか。なぜですか。

Yeeeeeeaaaa. . . . I didn't wanna do this homework >___> but I wanted more points. . .



0 件のコメント:

コメントを投稿

Comment

HTML Comment Box is loading comments...